Search
Close this search box.

0935-3135580

۱۵ مورد از مشکلات راه اندازی فروشگاه اینترنتی که باید بدانید!

15 مورد از مشکلات راه اندازی فروشگاه اینترنتی را بدانید

در این محتوا قراره باهم ۱۵ مورد از مشکلات راه اندازی فروشگاه اینترنتی را یاد بگیریم .

قبل از اینکه فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید باید نکات مهمی زیر را رعایت کنید .

نکاتی که اگر رعایت نکنید شاید باعث شکست کسب و کار شما بشه و زمان و هزینه هایی که انجام دادید بر باد بره .

اگر تا آخر این محتوا با من همراه باشی بهت قول میدم درصد شکستتو به شدت پایین میاری .

۱۵ مورد از مشکلات راه اندازی فروشگاه اینترنتی

۱- رقبا ، رقبا و رقبا

تحلیل رقبا ، قبل از راه اندازی کسب و کار بسیار مهمه و شما باید با یک استراتژی درست وارد شوید .

بیاید با یک مثال موضوع را پیش ببریم . در حال حاضر ۲ کمپانی بزرگ برای حمل و نقل شهری وجود دارد ، تپسی و اسنپ .

همه میدانیم وقتی تپسی داشت شروع به راه اندازی پلتفرمش میکرد اسنپ کم کم داشت توی بازار ایران جایی برای خودش دست و پا میکرد .

تپسی با تحلیل درست رقیب خود یعنی اسنپ و شناخت درست نقاط ضعف و قدرت اون تونست علاقه مندان به خود را پیدا کند .

به نظر شما اگر تپسی تحلیل درستی انجام نداده بود و مزیت رقابتی خوبی نسبت به اسنپ اجرا نمیکرد باز هم میتونست موفق شود؟ معلومه که نه .

پس باید نسبت به رقبا مزیت رقابتی داشته باشید تا بتونید باهاشون رقابت کنید .

15 مورد از مشکلات راه اندازی فروشگاه اینترنتی را بدانید

 

۲- توضیحات محصول جدی بگیر

توضیحات محصول بسیار مهم است ، شما بعد از اینکه عنوان و عکس مناسبی برای محصول خود انتخاب کردید باید بتوانید توضیحات حرفه ای با چاشنی کپی رایتینگ به محصول اضافه کنید .

مشتری بعد از انتخاب محصول مدنظر به دنبال فروشگاه اینترنتی میگردد که توضیحات و اطلاعات بیشتری در اختیارش قرار دهد .

پس اگر برای محصولات خود توضیحاتی درنظر نگرفتید همین امروز آستین بالا بزنید و برای محصولات خود محتوا مناسب تولید کنید .

 

۳- بازگشت محصولات و بازگرداندن پرداختی ها

قرار نیست شما تمام محصولاتی که ارسال میکنید همگی سالم و بدون مشکل باشند و یا مشتری با رضایت ۱۰۰% از شما آن را بپذیرد .

قبل از شروع باید این راه بدانید که ممکن است محصول شما به هر دلیلی (خراب بودن محصول ، عدم تشابه محصول خریداری شده با ارسال شده ، پشیمان شدن مشتری و ….) بازگشت بخورد و شما قبل از آن باید خود را برای این کار آماده کرده باشید و برای آن پلنی داشته باشید .

قبل از هر چیز از شما میخوام یک صفحه به نام “شرایط بازگشت کالا”  ایجاد کنید و در این صفحه تمام شرایط بازگشت کالا را بنویسید که در چه صورت محصول را پس میگیرید ، چقدر طول میکشد تا هزینه را عودت دهید و … و لینک آن را در قسمت فوتر سایت خود قرار دهید .

حالا مشتری قبل از خرید این صفحه را مطالعه میکند و از طرفی شما هم سندی مبنی بر این موضوع دارید .

 

۴- صفحه پیگیری سفارش داشته باشید

اگر فروشگاهی متوسط هستید و فروش روزانه مناسبی دارید حتما صفحه پیگیری سفارش را در قسمتی از فروشگاه اینترنتی در نظر بگیرید .

چرا که با اینکار هم هزینه های پشتیبانی را پایین می آورید و از تماس های وقت و بی وقت مشتریان خلاص میشوید هم فروشگاه حرفه ای تری به نظر میرسید .

اگر از وردپرس و ووکامرس استفاده میکنید با نصب یک افزونه جانبی ووکامرسی میتونید ویژگی پیگیری سفارش را به فروشگاه خود اضافه کنید.

 

15 مورد از مشکلات راه اندازی فروشگاه اینترنتی را بدانید

۵- فروشگاه پر سرعتی داشته باشید

اگر از محتواهای دیگر فروشت را مطالعه کرده باشید در اکثر مطالب سایت صحبت از افزایس سرعت وبسایت شده است .

چرا که من بارها درباره این موضوع صحبت کردم که شما اگر همه موارد بزرگ و کوچک را رعایت کرده باشید ولی مشتری نتواند سایت و محصول شما را ببینید یا دیر ببینید عملا هیچ کاری نکردید .

پس اگر احساس میکنید سایت شما از نظر سرعت ضعف دارد همین الان تمام کارها را کنار بگذارید و برای سرعت سایت فکری بکنید.

 

۶- جلب اعتماد مشتریان یکی از مشکلات راه اندازی فروشگاه اینترنتی

جلب اعتماد چه در دنیای واقعی و چه در دنیای مجازی کار بسیار سختی است ولی تکنیک ها و فرمول ها خاص خود را دارد.

شما برای فروش محصولات خود اول باید فرایند اعتماد سازی را انجام دهید سپس به فکر افزایش فروش محصولات خود باشید .

فرایند های اعتماد سازی مشتریان تکنیک های بسیار زیادی دارد ولی در اینجا به چند مورد از مهم ترین آن ها اشاره میکنیم :

  • نماد اعتماد بگیرید
  • کالا خود را ضمانت کنید
  • چت آنلاین داشته باشید
  • به کاربران تضمین حفظ حریم خصوصی بدهید
  • درباره ما و تماس با ما مناسبی داشته باشید
  • از چهره افراد تیم در صفحات درباره ما و .. استفاده کنید
  • و ….

بهتون قول میدم اگر موارد بالا به خوبی رعایت کنید بیش از ۷۰ درصد اعتماد کاربران و مشتریان را بدست آوردید .

راستی اگر نیاز به یک فروشگاه اینترنتی دارید میتونید روی کمک ما حساب کنید ، ما به صورت تخصصی روی فروشگاه های اینترنتی فعالیت داریم

طراحی فروشگاه اینترنتی - فروشت

 

۷- تصویر محصول مهم است

یکی از موارد مهم در هر فروشگاه اینترنتی ، عکس مناسب محصول است .

تا جایی که میتوانید قسمتی از بودجه خود را به عکس برداری از محصولات اختصاص دهید و سعی کنید خودتان تصویر اختصاصی از محصولات داشته باشید چرا که پیدا کردن تصاویر مناسب از اینترنت کار را برای شما کمی مشکل میکند.

شما با عکس برداری از محصولات خود به چند هدف مهم دست پیدا میکنید:

  1. از نظر مخاطب حرفه ای تر دیده میشوید
  2. گوگل از عکس های کپی زیاد خوششان نماید و با اینکار میتونید رتبه های بهتری بگیرید
  3. میتوانید از عکس ها گرفته شده در شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید
  4. مشکل پیدا کردن عکس از اینترنت را از بین میبرید .
بیشتر بخوانید :   لیست پرفروش ترین محصولات اینترنتی در سال 1403 + ایده 10 محصول

 

۸ – تامین امنیت وبسایت

امنیت همانطور که در محتواهای قبل به آن  اشاره کردم ، یکی از عناصر مهم یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای است .

شما خودتان به هیچ عنوان دلتان نمیخواهد روزی سایت دیجی کالا هک شود ، چرا که اطلاعات خود را در آن ثبت کرده اید و با هک این وبسایت اطلاعات شما در اختیار افراد سودجو قرار میگیرد .

پس با این حساب ، شما هم نسبت به اطلاعات شخصی مشتریان خود مشئولید .

چرا که مشتریان در هنگام خرید محصولی از شما و در هنگام ثبت نام ، اطلاعاتی در اختیار شما قرار میدهند و یا حتی موقع خرید آنلاین و اتصال به درگاه بانکی هم با پیکربندی ssl  مناسب باید از هرگونه دزدیده شدن اطلاعات در این بین جلوگیری به عمل آید .

 

۹ – مدیریت ارسال محصولات

سیاست های مدیریت ارسال محصولات را به درستی انجام دهید و محصولات را سروقتی که گفتید به دست مشتری برسونید .

اگر برای محصولات خود سیاستی در نظر گرفتید که مثلا “ارسال در تهران کمتر از ۳ ساعت” ، شما موظفید محصولی که در روز از شما خریداری میشود را زیر ۳ ساعت ارسال کنید .

این کار باعث میشود مشتری به شما بیشتر اعتماد کند و خریدهای بعدی هم در فروشگاه شما انجام دهد .

 

۱۰- فرایند خرید راحت کنید

چند وقت پیش قصد خرید یک ادکلن را داشتم ، پس از انتخاب ادکلن مدنظر وارد یک فروشگاه اینترنتی شدم و به علت اینکه هم قیمت مناسبی داشت هم توضیحات خیلی خوبی در نظر گرفته بود تصمیم گرفتم از اون فروشگاه خرید کنم ، بعد از اینکه محصول به سبد خرید اضافه کردم ، در صفحه صورتحساب مواردی از من تقاضا داشت که هم نیازی نمیدیدم اطلاعات اضافی به اون فروشگاه بدم هم که پر کردن همه آن موارد برایم خیلی خسته کننده بود ، به همین علت فروشگاه ترک کردم و از فروشگاه اینترنتی دیگری خریدم را انجام دادم .

متوجه داستان شدید؟ محصول عالی ، قیمت عالی ، توضیحات مناسب ولی صفحه صورتحساب که شاید از نظر خیلی ها زیاد مهم نباشد منو از خرید منصرف کرد .

پس فرایند خرید محصول تا جایی که میتوانید راحت کنید تا مشتری سر به زنگا از سایت شما فرار نکند .

 

۱۱ – برای سئو فروشگاه برنامه داشته باشید

سئو فروشگاه اینترنتی میتواند در روند فروش شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد .

شما سر گنج ننشستید که همش در تبلیغات باشید یا اینکه دائم بخواید محصولات خود را در پیج اینستاگرام خود تبلیغ کنید و از اون طریق مشتریان خود را به سمت سایت هدایت کنید.

باید برای افزایش فروش محصولات خوب پلن های سئو مناسبی در نظر بگیرید .

یا یک تیم سئو و تولید محتوا تشکیل دهید یا اینکه سئو فروشگاه را برونسپاری کنید .

اگر محصولات شما در نتایج موتورهای جستجو رتبه خوبی بگیرند شما میتوانید فروش روزانه خوب و ثابتی را رقم بزنید.

 

۱۲- اسم مناسبی برای دامنه انتخاب کنید

اسم دامنه شما باید کوتاه و با مفهوم باشد ، پس خواهشا از انتخاب اسم های بلند و سخت خودداری کنید ، چرا که نام دامنه و برند شما باید به یاد کاربر بمانید تا برای خریدهای بعدی هم بتواند از شما کمک بگیرد و هنگام سرچ فروشگاه شما در گوگل به مشکل بر نخورد .

برای انتخاب اسم دامنه راه های بسیار زیادی وجود دارد ولی یک روش که من جدیدا خیلی از آن برای انتخاب دامنه مشتریان استفاده میکنم ، چت جی پی تی(ChatGpt) هستش.

چت جی پی تی (ChatGpt) این قابلیت را ندارد که وضعیت دامنه ها را برای شما بررسی کند ولی میتونید موضوع فروشگاه اینترنتی که قراره راه اندازی کنید بهش بگید و ازش بخواید چند تا اسم کوتاه و جذاب به شما معرفی کنه و بعد اونا رو در سایت های ثبت دامنه سرچ کنید و دامنه مدنظر خریداری کنید .

 

۱۳ – ریسپاسنیو بودن فروشگاه اینترنتی

طبق آمار اکثر افرادی که از فروشگاه شما دیدن میکنند و یا حتی خرید میکنند با موبایل و تبلت وارد سایت شما میشوند .

پس سعی کنید فروشگاه خود را همیشه برای موبایل و تبلت بهینه کنید و دائم تست کنید تا مشتریان برای خرید از فروشگاه شما در موبایل و تبلت مشکلی نداشته باشند .

 

۱۴ – سایت را پر از امکانات نکنید

در شروع لازم نیست سایت شما پر از امکانات ریز و درشت باشد ، چرا که صفحه نمایشگر شما در دسکتاپ و موبایل یه میزان فضایی دارد و نمیشه همه امکانات را در این دستگاه ها نمایش داد ، از طرفی با افزودن امکانات بیش از حد ، فروشگاه خود را سنگین تر میکنید و مدیریت آن از دستتان خارج میشود .

این را همیشه به یاد داشته باشید در هنگام شروع هر چه ساده تر ، بهتر و حرفه ای تر.

 

۱۵ – سعی کنید با یک تیم حرفه ای همکاری کنید

اگر قرار نیست خودتان فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید ، پس باید حتما کار طراحی را به یک تیم حرفه ای و با سابقه بدهید .

در ماه افراد زیادی با ما تماس میگیرند و شکایت دارند از کسانی که در ازای پول بسیار اندک فروشگاه اینتزنتی حرفه ای برایشان طراحی میکنند ولی در آخر فروشگاهی تحویل گرفتند که ای کاش تحویل نمیگرفتند .

پس اگر قرار است کسب و کار حرفه ای راه اندازی کنید برای شروع فروشگاه اینترنتی حرفه ای هم داشته باشید.

تیم فروشت میتواند یک سایت فروشگاهی حرفه ای و اختصاصی را برای شما طراحی کند ، برای شروع میتوانید روی لینک زیر کلیک کنید .

طراحی فروشگاه اینترنتی - فروشت

 

سخن پایانی

در این محتوا با بررسی ۱۵ مورد از مشکلات راه اندازی فروشگاه اینترنتی با شما همراه بودیم و سعی کردیم تمام نکات کلیدی قبل از شروع یا در حین مدیریت فروشگاه به شما بگوییم .

اگر قصد دارید فروشگاه حرفه ای داشته باشید موارد بالا را به خوبی انجام دهید و در رفع مشکلات موجود هر چه سریع تر اقدام کنید .

اگر هم نیاز به مشاوره داشتید میتوانید با همکاران ما در تماس باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *